Dag 5: Halong Bay (1) - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 5: Halong Bay (1) - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 5: Halong Bay (1)

Blijf op de hoogte en volg Michiel

07 Juli 2014 | Vietnam, Xóm Pho

Om half 7 ging de wekker, en om 7 uur zaten we met ingepakte tassen, gedoucht en wel aan het ontbijt. De bus zou immers om half 8 voor het hotel staan.

Uiteindelijk was de bus er rond kwart over 8. Met 13 toergenoten, de tour guide en de buschauffeur vertrokken we naar Halong Bay. Vier uur in een hobbelbus, met een korte stop voor souvenirs, eten en drinken.

Tijdens busreis hadden we al goede hoop: de zon liet zich zien. Toen we vanuit de bus een klein half uurtje moesten wachten op de boot was het al bijna te warm om in de zon te staan.

We begonnen rustig te varen tussen de prachtige lijmsteen rotsen door. Het zijn er bijna 2400 en we hebben minstens de helft ervan op de foto. Het is niet mogelijk om lelijke foto's te maken met zulk prachtig weer en zo'n schitterende natuur. Met die gedachte/hoop zijn we ook fanatiek foto's van elkaar gaan schieten. Oke, niet alle foto's op een zonnig Halong Bay zijn even mooi...

Na een tijdje varen en fotograferen hebben we lekker, uitgebreid geluncht. 's Middags hebben we op een eilandje aangelegd. Daar hebben we 400 treden beklommen naar een uitkijktoren. Ook dit was een heel mooie plek voor foto's. Daarna zijn we de trap zo snel mogelijk afgelopen, omdat ons een heerlijk verfrissende duik in het vooruitzicht lag. Heerlijk was het zeker, verfrissend ook wel. Maar met een watertemperatuur van minstens 25 graden (gokje) werd je er niet heel cool van.

Tijdens het zwemmen hebben we met Mathias z'n GoPro de mooiste filmpjes proberen te maken. De woordgrapjes lukken one wel de afgelopen dagen. Toen Mathias rennend over het strand werd gefilmd kwam Nick met 1 van de mooiste: Gaywatch. Hopen dat deze humor nog 60 dagen grappig blijft.

Na een klein uurtje zwemmen moesten we (helaas?) terug op de boot. We voeren een klein stukje en daarna kwamen we aan bij een steiger met kajaks. We mochten een rondje om 1 of 2 rotsen, want anders zouden we verdwalen en bij Hawaï uitkomen. Ook prima.

Terug van het kajakken hebben we kort wat gedronken op het dek, voordat de kookles begon. Deze cursus was niet heel hoogstaand en langdurig, maar we weten nu wel hoe we een loempia oprollen.

Na de 5 minuten durende cursus zijn we gaan douchen. Daarna uitgebreid en lekker gedineerd (o.a. perfect opgerolde loempia's) en de avond afgesloten met drankjes en gesprekken op het dek.

Michiel, Nick en Jordy kregen het onnozele en typische idee om op het dek in een houten ligstoel te slapen. Vooral Michiel zou beter moeten weten, na meerdere mislukte pogingen in veel comfortabele pogingen in hangmatten op vakanties in Spanje.

Uiteindelijk zijn we rond half 3 terug gegaan naar de kamer, om daar nog een paar uur te slapen. We hadden het plan om rond 5 uur de zonsopkomst op het dek te gaan kijken, en moesten in ieder geval om 7 uur ontbijten. Hoog tijd dus, om te gaan slapen.