Dag 16: Dalat - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 16: Dalat - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 16: Dalat

Blijf op de hoogte en volg Michiel

17 Juli 2014 | Vietnam, Xóm Chiếu

Ons wekkertje ging vroeg. Snel de tassen ingepakt en klaargemaakt voor de tour. Vlak voor we zover waren stond de tourman al voor onze kamerdeur. We waren net niet op tijd dus deze keer.

Toen we in de auto stapten waren we positief verrast. De twee andere mensen met wie we de prive tour deden waren Tim en Janike, waar we in Hoi An (behoorlijk) wat mee hebben zitten drinken. Onderweg haalde de tourman een broodje van de straat (van ons geld, in totaal een euro) aangezien wij drieën nog niet hadden ontbeten.

De tour was echt supervet. Abseilen vanaf 25 meter, abseilen door een waterval vanaf 18 meter en nog een keer door een "washing machine" van 16 meter. Springen van een rots van 11 meter en 2 waterslides. Gewoon gaan liggen met je zwemvesten en je een paar meter mee laten sleuren door een stroomversnelling. Stuiterend over de rotsen en de golven.

We hebben de route heel snel afgelegd, want rond 11 uur waren we alweer terug in het hostel. Toch wel lekkerder dan er 8 uur over doen, en wachten op iedereen die niet durft of er lang over doet. Ook al was dat ook wel gezellig geweest natuurlijk.

Eerst dachten we dat we ons zouden moeten haasten tussen de tour en de bus. Nu bleken we alle tijd te hebben. We mochten weer terug in onze hotelkamer om te douchen en klaar te maken. We namen iets teveel tijd en waren ook weer net niet op tijd voor de bus. Niet onze beste dag.

In de bus zaten Tim en Janike ook weer. En met hun reden we deze keer een minder comfortabele 5 uur durende busreis naar Mui Ne. Zij gingen daar naar een soort bungalow resort (minder sjiek dan het klinkt) en wij gingen naar Backpackers Village. Iets duurder dan andere hostels, maar het geld zeker waard. Pas 3,5 week open. Alles als nieuw. Ruim zwembad. Dikke prima.

Aangezien alles vol was namen we twee double rooms. Extra luxe dus. Michiel had een tweepersoons kamer voor zichzelf.

Om te vieren dat we nog steeds op schema lagen en een mooi hostel hadden gevonden hebben we een paar biertjes gedronken bij het zwembad. Hierna zijn we een visje gaan eten bij een toko langs het water. Hier kakten we na het eten redelijk in. Toch gingen we nog even kijken bij het aangeraden Dragon Beach. Waar we verwachtten na 1 drankje naar huis te gaan, is het toch nog verschrikkelijk laat geworden. Maar uiteraard weer leuk.