Dag 6: Halong Bay (2) - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 6: Halong Bay (2) - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 6: Halong Bay (2)

Blijf op de hoogte en volg Michiel

08 Juli 2014 | Vietnam, Xóm Pho

Om 5 uur hebben we de ogen heel even open gedaan. We zagen uit het raam dat het niet echt mooi weer was, dus hebben we wekker uitgezet en de ogen weer dicht gedaan.
Om 7 uur zijn we opgestaan voor het ontbijt wat wederom lekker en uitgebreid was. Daarna snel gedoucht, want we gingen al vroeg de Amazing cave bezoeken: de grootste grot van Halong Bay met rotsen die met een beetje (veel) fantasie precies (of bijna precies) op dieren leken.

Hierna hebben we nog een tijdje rondgevaren en geluncht. Na de lunch heeft Michiel even gezonnebaad en de rest geschaduwbaad. Het was weer echt heel warm. Boven de 35 graden; nog warmer dan gister.

Op een gegeven moment kwamen we terug bij het vertrekpunt, waar de boot inruilden voor de bus. Halong Byebye; 4 uur terughobbelen naar Hanoi.

Daar aangekomen hebben we ons voorbereid op de avond. Mathias en Suus reisden om 6 uur door naar Nha Trang, terwijl wij tussen 6 en 7 begonnen aan de reis naar Sapa. Voor we afscheid namen hebben we nog even wat samen gegeten en gedronken. Iets na 6 stapten Mathias en Suus in de taxi, en om kwart voor 7 werden wij opgehaald door een busje. Dit bracht ons naar het verzamelpunt, waar wij de 11 uur durende nachtbus namen. Gelukkig uitgerust met ligstoelen en WiFi. We hadden drie ligstoelen naast elkaar boven achterin de bus. We hadden de keuze: schouder aan schouder aan schouder of lepeltje lepeltje lepeltje.

Jordy noemde 's middags al dat we (hopelijk) door zouden reizen naar Slaapa, want het is echt ongelooflijk hoe fit wij de afgelopen dagen zijn geweest met zo weinig nachtrust. We gaan het proberen.

• 11 Juli 2014 - 12:29

Anne Van Der Pol:

Ha jongens,

Jullie zijn pas een week weg maar het is ongelofelijk wat jullie al allemaal gezien en gedaan hebben!
    Fantastisch!

Veel plezier.