Dag 20: Mekong Delta - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 20: Mekong Delta - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 20: Mekong Delta

Blijf op de hoogte en volg Michiel

21 Juli 2014 | Cambodja, Chroŭy Chângvar

Na een snel ontbijtje werden we opgehaald door de bus. Op naar de Mekong Delta.

Toen we daar na een korte tussenstop zijn aangekomen stapten we in een bootje de rivier op. We kwamen eerste langs de kleine, heel weinig voorstellende floating market (de grote lag te diep in de Mekong Delta om met de tweedaagse tour te bereiken). Als je ooit naar Vietnam gaat en je gaat door het Mekong gebied: deze market kun je echt overslaan.
Daarna gingen we naar een snoepmakerij, want we te zien kregen hoe rice candy, noodle candy en coconut candy gemaakt wordt. Ook mochten we t proeven en kregen we een miniem shotje ricewine aangeboden, met en zonder dode slang in de fles. Nick is de enige die op dit tijdstip (12 uur) zin had in alcohol en volgens hem was de slangenwijn lekkerder. Hierna vertrokken we met de boot naar een plaatselijk restaurant en daar hebben we geluncht.

Na de lunch zijn we met de boot terug naar de bus gegaan, en daarmee zijn we doorgereden naar de crocodile farm. Hier laggen honderden krokodillen in verschillende hokken met zwembadjes helemaal niks te doen. Niet veel aan dus, en ook een beetje zielig.

Daarna met de bus 1,5 uur gereden tot we bij onze overnachtingsplaats waren: floating hotel, in een plaats waarvan niemand de naam wist/weet. Hier zijn we met een grote groep (9 mensen, Amerika, Engeland, Denemarken) het centrum ingegaan om wat te gaan eten en daarna hebben we nog rustig 1 drankje gedronken in het floating restaurant.

Toen we eindelijk WiFi hadden hebben we gezocht naar een hostel voor de komende twee nachten in Phnom Penh, maar uiteraard is t weer niet gelukt om iets te boeken. Nu maar snel slapen, want morgen worden we om 6 uur gewekt en moeten we om half 7 ontbijten. Morgenmiddag zijn we in Cambodja!

• 25 Juli 2014 - 11:21

Noud:

Ongelooflijk wat jullie allemaal doen en meemaken, Chiel, fantastisch.

kus