Dag 12: Hoi An (2) - Reisverslag uit Ấp Thiện Phước, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 12: Hoi An (2) - Reisverslag uit Ấp Thiện Phước, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 12: Hoi An (2)

Blijf op de hoogte en volg Michiel

13 Juli 2014 | Vietnam, Ấp Thiện Phước

Toen Michiel rond half 10 wakker werd hadden Nick en Jordy al ontbeten. Toen Michiel ook ontbeten had hebben we fietsen gehuurd voor een euro per stuk. Het ontbijt bij Sunflower is trouwens echt super. Vers fruit, pannekoeken, spaghetti, noodles, en nog veeel meer. Lopend buffet. Dikke prima.

Met de fiets zijn we een tijdje op zoek geweest naar een werkend pinautomaat. Rond 12 uur waren we bij kleermaker Peace. Deze is ons aangeraden door het hotel. Zelf een uitkiezen was lastig, aangezien er ruim 600 zitten in Hoi An.
Ruim voor vertrek hebben we het er al over gehad om kleding te laten maken in Hoi An. Michiel en Nick wilden graag een paar overhemden, Jordy een pak. Een uur later had Jordy een pak en 3 overhemden besteld, Michiel en Nick een pak en 6 overhemden.
Dit uurtje was voor ons een nieuwe ervaring. We kwamen binnen en werden direct vriendelijk en in prima Engels 1 op 1 geholpen. Zoeken in boeken en tussen de stoffen. Er waren heel veel kleuren en stoffen, dus we hadden wat moeite met kiezen. Na veel twijfelen, elkaar adviseren, elkaar complimenteren, en een beetje afdingen stapten we met een tevreden gevoel de deur uit. Om 7 konden we de boel al passen. Nu eerst naar het strand.

Naar het strand was een leuk stukje fietsen, en het strand zelf was mooi en rustig. Na het zwemmen hebben we onze fietstocht vervolgd. Bij een redelijk luxe restaurantje aan het strand wat gegeten en daarna via een ruime, mooie, warme omweg terug gefietst. Uiteindelijk was de zon toch wat teveel voor Nick en Jordy, want door t zwemmen en t fietsen in hempies waren ze aan t eind van de middag behoorlijk rooiig.

Teruggekomen bij het hostel zijn we het zwembad ingedoken met een Saigon biertje. We hebben een halfgeslaagde poging gedaan om onder water een biertje te drinken. Nick kreeg op t laatst meer chloor dan alcohol binnen.

Tegen 7 uur zijn we opgefrist, met onze Britse roomie Paul naar Peace gegaan om onze pakken te passen. Zat al bijna als gegoten. Nick en Jordy lieten alleen hun broek op de bovenbenen nog iets wijder maken. Michiel liet daarnaast ook zijn jasje nog iets aanpassen.

Na deze passessie zijn we doorgelopen naar een Indisch restaurant, wat Paul de vorige avond heel goed was bevallen. We hebben daar verschrikkelijk lekker gegeten, en zijn daarna zonder Paul doorgelopen naar een barretje.

Onderweg kregen we weer veel flyers: voor 3,30 de hele avond onbeperkt gin tonic, rum cola en vodka red bull bij Why Not. Later kregen we van een ander barretje zelfs hetzelfde aanbod voor 2 euro.
Verstandig als wij zijn, hebben we ervoor gekozen om hier niet voor te gaan. We zijn bij een andere bar wat gaan zitten drinken en raakten op den duur aan de praat met Tim en Janike uit de Achterhoek. Ook dit is weer gezellig en laat geworden.