Dag 14: Nha Trang (1) - Reisverslag uit Ấp Thiện Phước, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 14: Nha Trang (1) - Reisverslag uit Ấp Thiện Phước, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 14: Nha Trang (1)

Blijf op de hoogte en volg Michiel

15 Juli 2014 | Vietnam, Ấp Thiện Phước

Rond 8 uur 's ochtends kwamen we met de nachtbus aan in Nha Trang. Beter geslapen dan gemiddeld in de nachtbus. We gingen op zoek naar een hostel waar veel mensen die we hadden gesproken heen gingen, en die op internet goed beoordeeld werd: HQ café hostel. Er was helaas geen plek meer, maar gelukkig hadden we al een alternatief: True Friends Inn, 200 meter verderop.

Na ingecheckt en gedoucht te hebben liepen we terug naar HQ, om daar tours en de bus naar Dalat (morgen) te boeken. We hebben gelezen dat tours boeken bij dit hostel goed kan. Na overleg besloten we het volgende te boeken: voor vandaag kaartjes voor een waterpark op een eiland, waar je met een gondel heen ging. Voor morgen hebben we een snorkeltour geboekt die tot half 4 duurt, en we hebben de bus naar Dalat van kwart over 4 geboekt. Strakke planning dus weer, maar dat zijn we inmiddels redelijk gewend.

We hebben vanaf HQ een taxi genomen naar de gondel. Deze gondeltocht op zich was al leuk. Vinpearl stond met Hollywood achtige letters in de bergen op het eiland. We hebben wel eens in gondels gezeten in skigebieden, maar nog nooit met 30 graden naar een attractie-eiland. Het bleek een waar attractie-eiland, want naast het waterpark was er o.a. een onderwaterwereld (enorm aquarium), een dolfijnenshow (ja, die was een dolfijne show), een grote gamehal, achtbanen en zelfs een rodelbaan. Uiteraard hebben we alles geprobeerd. De prijs om met de gondel naar het eiland te gaan, incl alle activiteiten was 18 euro. Het waterpark was lekker rustig; we konden bijna overal direct doorlopen. Voor de rodelbaan moesten we wat langer wachten, maar ook dat was de moeite waard.

Het was vandaag niet volop zon, maar daar waren Nick en Jordy wel blij mee. Ze waren nog steeds een beetje kreefertig van de strand/fietsdag in Hoi An.

Rond een uur of 9 zijn we met de gondel teruggegaan naar het vaste land. Even opgefrist en daarna naar een goed restaurant geweest: ... Aan de overkant van de straat. Het smaakte allemaal prima, maar Jordy zijn gerecht verdient speciale vermelding: kip met groente en saus op basis van kokosmelk, geserveerd in een verse kokosnoot.

Na deze maaltijd is Michiel terug gegaan naar het hostel. Jordy en Nick maakten nog een korte wandeling, maar kwamen ook al vrij snel terug. Uitgeteld lagen we alledrie rond 12 uur te slapen. Eindelijk een serieuze nacht, de eerste, want de wekker gaat pas om 8 uur voor de snorkeltour.