Dag 4: Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 4: Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 4: Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Michiel

06 Juli 2014 | Vietnam, Xóm Pho

We werden tegen 11 uur telefonisch gewekt voor het ontbijt. Nick lukte het om uit bed te komen voor een broodje gebakken ei met spek. Jordy en Michiel bleven lekker liggen. Na het ontbijt is Nick ook weer in bed gekropen, tot we om kwart voor twee gewekt werden door Suzan en Mathias. Om 2 uur hadden we namelijk met de Hanoi Kids afgesproken voor een rondleiding door de stad. We werden rondgeleid door twee studenten. Wij betaalden hun drankjes, entree en de taxikosten en verder deden ze het vrijwillig: uit liefde voor de stad. Mooi he? Jordy en Nick overwegen hetzelfde in Delfzijl te gaan doen. We hebben de hoogtepunten van Hanoi bezocht, waaronder het mausoleum van Ho Chi Minh en de Temple of Literature.

's Avonds zijn we op zoek gegaan naar een leuke plek om te eten. Die leuke plek hebben we gevonden. We hebben getafelbarbecued op straat, op minuscule stoeltjes en tafeltjes. Na het eten zijn Michiel, Nick en Jordy nog even een druk partyhostel ingelopen. Daarna hebben we met een Deen, een Engelsman, een Duitser en een Belg een biertjes voor 17 eurocent aan de straat zitten drinken.

Uiteindelijk lagen we rond 2 uur op bed. We hebben we de wekker om half 7 gezet, want morgen staat de trip naar Halong Bay op het programma.

Voor de foto's was het jammer dat de zon niet scheen tijdens de rondleiding, maar het was weer warm genoeg (of zelfs te warm?). Hopelijk hebben we de komende dagen op Halong Bay wel zon.