Dag 8: Sapa (2) - Reisverslag uit Thôn Ðiền Hạ, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 8: Sapa (2) - Reisverslag uit Thôn Ðiền Hạ, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 8: Sapa (2)

Blijf op de hoogte en volg Michiel

10 Juli 2014 | Vietnam, Thôn Ðiền Hạ

Na de lange en onplezierige onderbreking hebben we geslapen tot 9 uur. Gedoucht, ontbeten, tassen ingepakt. Om half elf zaten we weer op de motobike. Eerst getankt, daarna doorgereden naar twee watervallen: de Silver waterfall en de Love waterfall. De eerste was trappetje op, trappetje af. De tweede ging gepaard met een lange wandeling. Toen we het natuurgeweld veelvuldig hadden vastgelegd vervolgden we ons motoravontuur.

We gingen op zoek naar een cave die ook als bezienswaardigheid op onze kaart stond aangegeven. Die cave hebben we ondanks veelvuldig kaartlezen en rondvragen niet gevonden. Wel zijn we bij een bijzondere eetplek gekomen. Op een mooi plekje naast een watervalletje zagen we een gebouw/huis met een aantal stoelen en tafels ervoor. We vroegen of we er konden eten. Dat kon wel. We gingen zitten en 5 minuten later kregen we een plastic bak met rijst, een schotel met vlees, een kom met groente in een bouillon en pittige zelf aangemaakte sausjes. Geen ongebruikelijk recept. Alleen dit keer hadden we geen idee wat voor vlees het was. Aangezien we omgeven waren met slangen op sterk water, en het vlees er een beetje maffig uit zag vreesden we het ergste.

Daarna zijn we full speed terug naar het hostel gereden. Scooters ingeleverd en afgerekend. De vrouw van het hostel vertelde ons dat er helaas iets mis is gegaan met het boeken van de bustickets voor de komende dagen.

Onze planning was: vannacht aankomst Hanoi. Morgenochtend vroeg met de trein 2 uurtjes naar Ninh Binh. Deze tickets boeken we morgen in Hanoi. In Ninh Binh blijven we 1 dag, want 's avonds nemen we de nachttrein naar Hue. Deze tickets probeerden we in het hostel te boeken.

De vrouw vertelde ons dat de treintickets niet meer beschikbaar waren. Vanochtend heeft ze gekeken of er in de nachtbus nog wel plek was, maar deze heeft ze niet gereserveerd en ze is ons vergeten te vragen of ze die moest reserveren. Op het moment dat wij afrekenden was er te weinig tijd om de tickets alsnog vast te leggen. Dan morgen in Hanoi maar op zoek.

We werden in een busje naar de nachtbus gebracht. Wij drieën en een meisje. Toen we bij de bus aankwamen was er alleen plek voor haar. Wij reden door naar een andere bus. Dit was geen bus van de operator die ons beloofd was, maar een oudere, minder comfortabele bus vol met Vietnamezen. Het belooft weer een zware nacht te worden.