Dag 17: Mui ne - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu Dag 17: Mui ne - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Michiel Spaandonk - WaarBenJij.nu

Dag 17: Mui ne

Blijf op de hoogte en volg Michiel

18 Juli 2014 | Vietnam, Xóm Chiếu

Ondanks dat we alledrie heel laat thuis waren, moesten we weer enigszins op tijd op. Voor 11 uur moesten we uitchecken. Dat is krap aan gelukt.

In het zwembad hebben we de vorige avond nog eens uitgebreid doorgesproken. Daarna zijn we gaan douchen en hebben we ons klaargemaakt voor de tour van 1 uur.

Met een jeep naar o.a. de rode zandduinen, de witte zandduinen en het (stinkende) vissersplaatsje. Prima tour voor 9 euro. Alleen een beetje jammer, maar ook wel weer grappig, dat we onderweg in de open jeep een fikse regenbui op onze kop kregen. Wij waren doorweekt, en dat waren de zandvlaktes ook.

Op de grote witte zandvlakte hebben Jordy en Michiel samen een quad gehuurd. 300.000 VND (10 euro) voor 20 minuten lijkt misschien niet slecht, maar helaas deed hij het de helft van de tijd niet. Toen we weer eens stil stonden werd zelfs ter plekke onze accu vervangen. Uiteindelijk hebben we na lang aandringen 200.000 VND teruggekregen. We hadden ook wat extra tijd gekregen, dus nu hadden we nog maar 3 euro betaald voor een dikke 10 minuten quad rijden. Prima.

Teruggekomen van de tour zijn we gaan douchen, en zijn we uitgebreid uit eten gegaan. We hadden alleen nog maar 1 ijsje gegeten tot aan het avondeten. We gingen naar het aangeraden Bamboo Bamboo, dichtbij ons hostel. Daar hebben we lang gezeten en alledrie twee hoofdgerechten besteld. Tijdens het tweede gerecht daagden Nick en Michiel elkaar uit zoveel mogelijk rode pepertjes te eten. Niet heel fijn. Jordy nam er ook 1 met z'n vingers, en veegde daarna onbewust door z'n oog. Ook geen pretje.

Na het lekkere eten zijn we terug gegaan naar het hostel. Hotel zoeken en boeken voor in Saigon. Daarna naar de nachtbus van 1 uur gegaan, en wie waren daar? Juist ja. Tim en Janike (maar deze keer wisten we het van elkaar). Deze rit is maar weer 1 van 5 uur, dus zo snel mogelijk proberen te slapen.